РОМАНТИЧНА ЕКСПРЕССІЯ БРАМСА


«Брамс великий серед великих»
Пабло Казальс
7 травня - 190 років від дня народження Йоганнеса Брамса

🎼 Йоганнес Брамс — німецький композитор, 🎹 піаніст і диригент, один із головних представників епохи романтизму. Брамс писав музику 🎶 камерну і симфонічну, для фортепіано, а також для голосу і хору.
🎵Його музика насичена глибоким життєвим змістом та затверджує реалістичні принципи народності мистецтва ...

Цікаві факти з життя німецького композитора:

Брамс перевершив сам себе в майстерному володінні прийомами контрапункту. Найскладніші його форми ставали природними засобами вираження емоцій композитора.

Його перша симфонія стала воістину епічним твором. Почавши писати її в 1854, він вперше виконав твір 22 роки по тому, весь цей час займаючись суворої правкою.

Так звана Війна романтиків була здебільшого музичним суперечкою між представниками радикального напряму в музиці Вагнером і Лістом з одного боку і консерваторами Брамсом і Кларою Шуман з іншого. Як наслідок, сучасники сприймали Брамса як безнадійно застарілого, а між тим, він дуже популярний сьогодні.

Жодне інше твір Брамс б писав дуже довго, як «Німецький реквієм». Він також став найдовшим твором композитора. Для його тексту Брамс сам особисто вибирав цитати з лютеранської Біблії. Треба відзначити, що канонічний реквієм повинен бути складений з уривків літургійної меси, але не в цьому головна особливість текстової складової твори Брамса. Жодна з обраних цитат не містить імені Ісуса Христа, що було зроблено навмисно: у відповідь на заперечення Брамс говорив, що для більшої універсальності і всеосяжність тексту може навіть перейменувати його в «Людський реквієм».

Більшість творів Брамса - короткі твори прикладного характеру. Впливовий американський критик Б. Хеггін стверджував, що Брамс особливо гарний у малих жанрах, до яких він відніс би Угорські танці, Вальс для фортепіанного дуету і Вальси любові для вокального квартету і фортепіано, а також деякі з його численних пісень, особливо «Wiegenlied».

Основна тема в фіналі Першої симфонії є ремінісценцією основної теми фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Коли один з критиків, помітивши це, похвалився Брамсу своєї спостережливістю, той відповів, що кожен осел міг би це помітити.

У біографії Брамса відзначається, що в 57 років композитор оголосив про кінець своєї творчої кар'єри. Однак після цього, будучи просто не в змозі припинити складати, він дав світові деякі воістину неймовірно красиві твори: Сонату для кларнета, Тріо і Квінтет.

У 1889 був зроблений аудіозапис виконання Брамсом одного зі своїх Угорських танців. Існує багато суперечок з приводу того, чий голос чути на платівці, але те, що громоподібними виконання належить все-таки самому Брамсу, безсумнівно.

У 1868 Брамс написав широко відому, засновану на народному тексті «Колискову» ( «Wiegenlied»). Він склав її спеціально до дня народження сина Берти Фабер, своєї доброї знайомої.

Брамс був учителем музики відомого кінокомпозитора Макса Штайнера в його ранньому дитинстві.


 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВІКТОР КОСЕНКО - ОСНОВОПОЛОЖНИК УКРАЇНСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ Й КАМЕРНОЇ МУЗИКИ!

ЛЕСЯ ДИЧКО: МУЗИКА, МУЗИКА І ТІЛЬКИ МУЗИКА!

ЦУКЕРКА БАЖАНЬ