"СПІВАК ДЖАЗУ"

 6 жовтня 1927 року в Нью-Йорку відбулася прем'єра першого звукового фільму "Співак джазу"

 Стрічка мала шалений успіх, хоча за сюжетом була досить примітивною, — сентиментальна розповідь про сина кантора синагоги, який всупереч волі батька вибирає естрадну кар'єру. 
Успіх фільму забезпечили хороший маркетинг, зірковий бродвейський виконавець головної ролі Ал Джонсон (уроджений Аса Йоелсон родом з-під Каунаса) і десять музичних номерів, які разом з кількома репліками-діалогами звучали "з екрану". 
Жоден з чотирьох братів Ворнерів не зміг бути присутніми на прем'єрі — один з них, Сем, головний ініціатор розвитку звукового кіно, помер напередодні і рідні довелось їхати в Каліфорнію на похорони. 
Зйомки фільму обійшлись у гігантські по тих часах 422 тисячі доларів (близько 5 мільйона в цінах 2010 року), але повністю себе виправдали — «Співак джазу» зібрав 3,9 мільйона в США і 2,9 мільйона — за кордоном.
Перша поява вокалу Джолсона припадає на п'ятнадцяту хвилину фільму, а тривалість синхронізованих зі звуком діалогів складає лише дві хвилини — решта сюжету були зв'язані стандартними для німого кіно інтертитрами. 
І хоча до модного тоді джазу манера співу Джонсона мала досить віддалений стосунок, фільм викликав захопленням глядачів, які аплодували під час сеансу та вибухнули оваціями по його завершенні, і отримав схвальну пресу, яка назвала «Співака джазу» новим словом у кінематографі. 27 вересня 1927 року фільм був показаний у Лондоні, в в 1929-у — в Парижі. Цього ж року «Співак джазу» отримав «Почесний Оскар» як "перша звукова стрічка, що зробила революцію в кіно".
На хвилі успіху Ворнери в 1928 році зняли повністю звуковий в сучасному розумінні слова фільм «Вогні Нью-Йорка». Його шалений комерційний успіх (дохід 1 мільйон при бюджеті 23 тисячі) призвів до того, що до кінця 1929 року в Голлівуді всі фільми знімались звуковими, а до кінця наступного року звукове кіно знімали і в більшості країн Західної Європи. Технологія Vitaphone була досить успішною, після 1931 року багато разів модернізовувалась і використовувалась до початку 1960-х.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВІКТОР КОСЕНКО - ОСНОВОПОЛОЖНИК УКРАЇНСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ Й КАМЕРНОЇ МУЗИКИ!

ЛЕСЯ ДИЧКО: МУЗИКА, МУЗИКА І ТІЛЬКИ МУЗИКА!

ЦУКЕРКА БАЖАНЬ